Beslutsångest deluxe

Träning är en stor del av mitt liv. En viktig del.  Jag gillar att svettas, har sedan länge kommit över rädslan att  andfådd (sådär så man tror att man inte ska få luft alls) älskar att känna mig stark och den mentala rensning ett rejält pass ger.
Graviditet och foglossning satte i höstas käppar i hjulet för mig och efter förlossning väntar nya utmaningar. Det är så det ska vara. Nu är jag sakta på väg tillbaka. Känner efter. Vad orkar  jag? Vad klarar kroppen nu? När ska jag pressa och när ska jag hålla igen?  Skynda långsamt. Hitta ny inspiration.

Sedan många år är jag trogen Friskis & svettis. Mina behov har mer än uppfyllts hos Friskis. Men nu ser behoven lite annorlunda ut. Tid och barnpassning t ex. Så igår vänstrade jag lite  och besökte Sats. I all ärlighet blev jag inte superimponerad av passet jag gick, men anläggningen ligger runt hörnet hemifrån och de har barnpassning varje dag. Gymmet var grymt och det finns ju fler pass.

Så nu funderar jag på om min lilla affär har möjlighet att utvecklas till en förälskelse? Kan Sats ge mig det jag inte riktigt lyckas få av Friskis just nu? Älskarinnor är ju dyra i drift.  Är det värt det?

Leave a Reply

