Dag 2

Tänkte skriva medan maken nattade barnen. Tog upp telefonen. Oh, jag har fått ett meddelande! Svarar omgående på tråden och googlar fram ngr passande citat och fåniga bilder som passar in. Skrattar lite för mig själv.

Jo just, skriva var det ja! Ska bara kolla Insta.

Aha, P har varit på AW. Kommenterar.

K har vänner över. Funderar på varför jag inte var bjuden. Hade tackat nej så klart, hade varken haft ork eller fått det att fungera med familjelogistiken… men ändå.

Skriva!

… ändå scrollar fingrarna vidare som av sig själv, Insta, FB, LinkeldIn (stänger jag snabbt ner, har ju inte lust att tänka jobb så här dags.) Insta igen. Händer det aldrig något kul? Suckar och lägger ifrån mig telefonen. Slår på tv’n och så var tanken på att skriva som bortblåst.

Tills jag lägger mig. Fasiken, jag kan ju slarva redan dag 2!

Leave a comment